Alla inlägg under september 2009

Av Sofia - 25 september 2009 14:47

.....att det finns som som håller koll....Det är alltså bara 1/2 år till jag fyller 25 idag. Jag har alltså sex månader på mej att ålderskrisa. Imorgon är det jag som skickar ett sms till brorsan och påminner han om att det bara är ett 1/2 år till han är 30. Ett halv år till vi ska ha vår 55 årsfest. Snart dags att planera. Om jag nu vill fira ihop med han.

Av Sofia - 23 september 2009 18:46

Jag har sagt det innan, och säger det igen...Herre gud va tiden går fort. Dom senaste dagarna har jag haft fullt upp. Har både träffat Alice och igår passade jag henne. Igår hade vi en supermysig eftermiddag ihop. Vi var hemma hos farmor/gamlafarmor. Alice passade på att städa lite när vi ändå var där. Inte för att det behövdes utan för att hon gillar sopborstar. Vem vet Josse, Alice och Emi kanske startar en städfirma i framtiden??:)


Idag har jag och farmor varit och handlat. Sedan körde vi vidare hem till mamma och pappa. Där vi träffade brorsan och pluttis.


Egentligen borde jag plugga lite, men jag har fastnat vid datorn. Det är lätt hänt.

Av Sofia - 20 september 2009 14:05

......har gått så snabbt. Fredagen spenderade jag ihop med Sandra. Vi var på Börjes, av alla ställe här på jorden:) Vi stannade där i två timmar innan vi ville hem till det normala igen. Fy fanken vílket ställe.


Sedan gjorde vi oss redo för kvällen, som skulle tillbringas hemma hos Sandra. Förfest med ett gäng kompisar sedan utgång. Blev riktigt lyckat tycker jag. En del var mer på än andra, nämner inga namn:)


Igår var det tänkt att jag skulle ha en lugn och skön hemmakväll med mormor. Men planerna ändrades i sista stund. Blev att jag följde med Lizette och hennes pojkvän på fest istället. Även Johanna kom dit, men självklart senare som vanligt. Sedan skulle det bli utgång, men vissa (Johanna) segade ur, och då gjorde jag också det. Vilket jag är tacksam för idag. Gud va skönt det va att vakna utvilad och inte det minsta bakis. Händer ju inte så ofta att jag vaknar hemma på söndagsmorgonen. Men vissa var ju iväg i helgen.


Nu är jag hemma hos mamma och pappa en runda. Tanken var att jag skulle hjälpa dom i trädgården. Dom håller på att göra nya rabatter. Men jag sitter hellre vid datorn. Det är ju helt hopplöst att göra nåt med karlar i närheten. Det är nog lika bra att dom får fixa det utan mej.



Av Sofia - 18 september 2009 09:11

Idag ska jag ha en riktigt fin dag ihop men mitt Jolletroll. Om sisådär 45 minuter hämtar hon upp mej, och sedan är det bara hon och jag hela dagen, och halva natten också för den delen. Kvällen kommer avslutas med lite fest och utgång.

Kan inte säga annat än att jag är en lycklig människa med så fiina vänner omkring mej. Lever fortfarnade på gårdagen Josse, Jessy och lilla Emi.

Av Sofia - 17 september 2009 07:36

Idag är dagen då mina fina vänner Josse och Jessy och Josses Emi kommer på besök. En fika var det tänkt att vi skulle hinna med innan dom ska börja jobba, och jag ska börja plugga. Känns lite ovant att säga plugga, men just nu är jag Sofia Karlsson studerande, på komvux igen.

Nej minsann nu får jag allt sätta lite fart här om jag ska hinna med allt innan dom kommer.

Av Sofia - 16 september 2009 17:16

Nu mina vänner är jag på banan igen. Min dator har äntligen kommit hem igen, och denna gången funkar den:)Nu känns genast allt så mycket bättre.

Av Sofia - 16 september 2009 13:49

Det finns dom i min omgivning som kommer göra mej gråhårig i förtid. Jag nämner inga namn, men varför ska man få in en tjej till i familjen, när vi redan var en lagom familj på fyra personer. Vi är alla uppvuxna under olika förutsättningar, vilket vissa har svårt att förstå. Inte bara detta... Vissa kan inte förstå att vi har varit i kontakt med barn tidigare i livet än nu. Mamma och pappa har för helsike haft två barn själva. Grrrr!!! Behöver jag säga att jag irriterad??

Av Sofia - 14 september 2009 14:58

Redan måndag igen. Tiden går så snabbt. Helgen skulle ju som sagt bli lugn, vilket man nästa också kan säga att den blev. Fredagskvällen spenderade jag ihop med Sandra. Jag färgade hennes hår och sedan drog vi vidare till Harrys en lite runda. Va lite annorlunda att få se stället med öppna ögon för en gång skull. Var där bara en timme innan vi skiljdes åt och var och en gick hem till sig.

I lördags var det öppet hus på brandstaionen. Jag och mormor mötte upp brorsan med familj och sedan tillbringade vi ett par timmar ihop där. Alice blev rädd för farfar i larmkläder och ville inte titta på han ens. Men när han väl tog av hjälmen gick det bättre. Commersen var där och tog bilder, så i nästa tidning är Alice med. Efter mycket om och men kunde vi locka in henne i barnens brandbil. Men dock inte i dom riktiga. Hennes pappa blev lite besviken eftersom han gärna ville åka brandbil. Innan vi visste ordet av satt han i framsättet på en av brandbilarna när dom körde runt med barnen en runda. Man får säga vad man vill, men han är stor och stöddig men barnasinnet finns kvar.

Senare på eftermiddagen åkte jag och mormor hem till mamma en runda eftersom Alice skulle komma dit och sova över för första gången. Fatta va avundsjuk jag var. Jag vill ju också låna henne över natten. Men nästa måndag är det mormors och min tur att få ha henne över natten hos oss. Ska bli så mysigt.

Efter att Alice hade somnat åkte vi tillbaka till stan, gick och la oss vid tolv. Vid halv ett fick jag ett sms och jag begav mej hemifrån. Det var min vita helg det....Men trevligt hade jag.


Här kommer en bild från i lördags på farfar och Alice. Efter mycket om och men förstod hon att det var hennes farfar som gömde sig bakom dom där kläderna.

  


Ovido - Quiz & Flashcards