Alla inlägg under juli 2009

Av Sofia - 28 juli 2009 13:37

Nedräkningen har börjat.... Fredag och lördag blir det fest. På fredag dock bara en liten lugn förfest med utgång ,men på lördag en riktig förfest med mer folk och utgång. Herre gud vilken tradig helg förra helgen var. Både Sandra och jag längtar redan efter lite fest och utgång igen. Nu är det alltså bara tre dagar kvar:)

Av Sofia - 25 juli 2009 23:18

..........Knappast inget man är van vid. Ikväll har jag tvättat och städat en del här hemma. Sånt jag inte har ork med i veckorna och om dagarna. jag har ju bäst energi om kvällarna.


Igår var Jag, Sandra och Johanna på kalas. Inte vilket kalas som helst. Utan värsta vikingarpartyt. Vissa gillade detta mer än andra;) Konstigt att jag inte drömde mardrömmar inatt.


Idag har jag, mamma och pappa haft en mysig förmiddag med vår lilla plutta, Alice. Vi gick en runda på stan pch sedan blev det en fika hos farmor/gamlafarmor, innan Ida kom å hämtade pluttis. Liten som hon är börjar hon redan dra sig till karlar. Just nu är det bara hennes pappa, farfar å morfar som gäller. Dom som hon aldrig tidigare har velat vara hos. Idag var det bara min pappA (Alice farfar) som gällde. Dom två var hela tiden ute på farmors balkong å kollade på ankorna (fiskmåsarna). Mycket att titta på vid ån där hon bor.


Imorgon är det dags igen... Alice kommer hit vid nio imorgon bitti, medan Ida är på gymmet. Sedan frågade hon om jag ville följa med dom hem å leka. Självklart vill jag det.


Idag är Jollis på dejt. Dejt med Crille-kepa. Veckans dejt;)


Bingen kallar, blir en tidigt morgon imorgon. Sedan en dag med mycket lek.

Av Sofia - 23 juli 2009 21:59

Jag efterlyser mina svarta hm- kofta som jag lämnade hos Danneponken lördagen innan östersjö när Jollis och jag skulle till compa. På Dannes födelsedagsfest rättare sagt. Så mina vänner som nu kan tänka sig att vilja använda den. Kolla om ni har fått fel kofta med er hem.

Av Sofia - 23 juli 2009 21:49

.........Kan bero på att jag inte har haft tid att blogga. Dagarna bara flyger förbi. jag hinner ingenting av det jag planerar.

Om jag inte är hos mamma och pappa så passar jag Alice, eller så umgås jag med Jollis. Tänkte va lite social i helgen, men det verkar inte bli nåt av det, Jollis ska träffa nån. Vem vet jag , men det är det nog lika bra att jag håller tyst om.

För er som inte vet det så är det så att Jollis blev moster igår kväll till en liten pojke. Så jag tyckte att vi skulle fira detta i helgen. Får ta det nästa helg istället.


Imorgon är det dags igen. Det är fredag i slutet av månaden, vilket innebär att mamma och jag ska på spa. Kan tyckas skönt av vissa, men en del behandlingar är rena tortyren och nära döden upplevelse. Men gud va frisk man känner sig när man kommer hem.


Nu ska jag läsa lite bloggar innan det är dags att sova. Ska stiga upp tidigt imorgon.

Av Sofia - 19 juli 2009 15:40

Fy fanken vilken hård vecka. Allt började i onsdags när östersjöfestivalen drog igång och avslutades i natt.


Efter fest i tre dagar känner man sig allt lite sliten. Festerna har varit kanon men utgångarna om kvällarna har dock inte varit dom bästa. Varje kväll i tre dagar har Sandra och jag blivit osams och var och en har gått på sitt håll. Så det kan bli. Men vaje förmiddag har vi varit vänner igen:)


Det har blivit en hel del karusellåkning för mej och mina vänner. Jag satt ju på 36 biljetter som pappa hade fått från jobbet. Sandra körde radiobilarna i torsdags och skadade knät. Igår kväll när man var lagom rund under fötterna fick även jag för mej att följa med på en tur. Något jag ångrade skarp inatt. Jag hatar ju karuseller, fatta va yr i skallen jag var efter vansinnesfärden.


Igår var jag på en efterfest med två Stockholmare. Verkligen inget jag rekomenderar. Bara prata skit om byhåla. Orkade till slut inte stå på mej längre,så vid halv sex imorse somnade jag. Och vaknade piggare än nånsin halv elva. Inte klokt att man kan va så pigg efter så lite sömn.


Den mysigaste dagen var trots allt igår, när vi hade Alice med oss i stan. Vädret var dock det sämsta. Det blev en runda runt stan med tuff tuff tåget och sedan en karusell med lastbilar nere på tivolit. Trodde aldrig en unge på 1 1/2 år skulle gilla det, men det gjorde hon faktiskt, hon skrattade som bara den.


Om man nu ska sammanfatta festivalen så har jag varit på bättre östersjöfestivaler genom tiderna. Men denna var helt okej. Gick runt med feber alla tre dagarna så jag var mest orkeslös torsdag å fredag när det var så himla varmt. Igår mådde jag lite bättre, kanske alkoholen dödade bakterierna:)

Nu är det i alla fall ett år till nästa gång vilket känns skönt idag.

Av Sofia - 18 juli 2009 09:55

........Kan bero på att det är festival här i stan. Jag är alltså ute på stan hela dagarna långt in på nätterna. Men i natt är det slut. Så imorgon kanske det kommer ett inlägg.

Av Sofia - 16 juli 2009 08:50

Ja nu är festivalen igång, vilket märks väl. La mej vid tolv igår men det gick inte att sova med alla som hade fest i lägenheterna runtomkring. Vaknade tidigt av alla lastbilar som kör förbi utanför. Efter att legat vaken en stund steg jag upp. Nu sitter jag här, ska snart göra mej iordning innan mamma kommer hit. Sedan blir det en runda på stan.


Ikväll vankas det fest om man nu känner för det. Det återstår att se. Bloir ju fest både fredag och lördag.

Av Sofia - 13 juli 2009 22:49

..... är då ingen höjdare att ha. Kan knappt gå idag.


Idag har Sandra och jag haft en supermysig eftermiddag hemma hos Ninni. Där det bjöds på kaffe och andra godsaker. Var så himla länge sedan vi sågs sist.


Har även varit hos farmor en runda ikväll. Hoppas på fint väder imorgon så vi kan ta den där picknicken med mormor och farmor.


Nu ska jag bara läsa lite bloggar innan bingen kallar. Ska passa Alice imorgon tidigt medan Ida tränar.

Ovido - Quiz & Flashcards