Alla inlägg under mars 2009

Av Sofia - 31 mars 2009 13:43

Kopiera detta till din blogg, utmana 3 personer och berätta det för dom.

Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord! Du får inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar! Om du utmanar någon med listan så får den personen, om ni skulle råka ha namn som börjar på samma bokstav, inte ge samma svar som du (utom namnet då om ni heter lika).Lycka till!



1. Vad heter du? Sofia

2. Ett ord på fem bokstäver: satan

3. Flicknamn: Sandra

4. Pojknamn: Simon

5. Yrke: sotare

6. Färg: svart

7. Klädesplagg: strumpor

8. Mat: snabbmakaroner

9. Sak i badrummet: sax

10. Plats/stad: sovrummet

11. En orsak att vara sen: sovmorgon

12. Något man skriker: skynda dej

13. Film: sunes sommar

14. Något man dricker: sockerdricka

15. Band:

16. Djur: snigel

17. Gatunamn: Södra fogdelyckegatan

18. Bil: saab

19. Sång: 

20. Känd person: Sofia karlsson


Jag utmanar: Johanna, Malin och Sandra

Av Sofia - 31 mars 2009 13:33

Igår kväll blev det kvällspromenad med Johanna och vår väninna Mange. Fick reda på en hel del som jag ville veta plus lite jag inte ville veta. Men så är det när man umgås med Johanna.


Idag har jag och mamma varit en runda i stan. Fixat blommor till kattens Nils-Eriks grav, som senare ska planteras.

Sitter och fundera på vad vi ska ge Sandra i födelsedagspresent. Om vi för en gångs skull skulle ge henne nåt normalt. Nej jag tror inte det. Kanske skulle ge henne nåt som passar till gympadräkten. Detta tåls att tänka på.


Johanna min vän jag saknar dej redan!

Av Sofia - 30 mars 2009 12:55

Idag verkar det inte hända så himla mycket. Jag har varit å klippt mej. Men för övrigt är det helt dött.

Tänkte plantera vårblommor i balkonglådan så även vi kan få det lite vårfint på balkongen. Detta få bli det största projektet idag.

Porrisen (Johanna) hörde av sig innan. Tror att hon har saknat mej. Jag har i alla fall saknat henne. Kanske ska leka sen??

Av Sofia - 29 mars 2009 14:03

Igår var det mormor Gunsans födelsedag. Så självklart blev det kalas för henne. Efter firandet drog jag vidare till Sandra, där vi gjorde oss redo för fest. Kvällen avslutades på compa. Kvällen var städad från min sida. Orkade helt enkelt inte hålla igång. Känner mej fortfarande lite sliten efter resan.

Synd att inte Johanna följde med ut. Hon var hellre hemma och kelade med garderobmannen=)


Idag är jag hemma hos mamma och pappa en runda. Sitter just å titta på alla bilderna från Egypten. Det är nästan så man längtar tillbaka. Vi möttes inte av det bästa vädret i Sverige.

Av Sofia - 27 mars 2009 18:04

Nu är vi hemma igen i kalla Sverige efter en varm  och skön vecka i Egypten.  

Veckan har varit helt underbar. Vi har haft väldigt roligt, men samtidigt har jag tyckt att det har varit jobbigt att vara blond och svensk inbland alla araber. Sandra har fått en hel del erbjudande om kameler i utbyte mot mej. Men tack och lov är fick jag följa med hem.

Efter att ha rört runt lite i arabgrytan åkte vi hem=) 







 Bilden är från min födelsedag i onsdags.


Av Sofia - 18 mars 2009 18:06

Nu har jag just kommit hem efter att ha varit hos Alice. Hämtade henne på dagis och sedan blev det massa mys.


Fatta det är bara timmar till vi åker. Halv två i natt hämtar Sandras föräldrar oss och sen bär det av halv sju imorgon bitti.

Av Sofia - 17 mars 2009 15:38

1. När gick du upp idag? alldeles förtidigt

2. Diamanter eller pärlor? tycker inte om pråliga saker!

3. Senaste filmen du såg på bio? Ser inga filmer på bio, jag sover

4. Favorit TV-program? Har nog inget

5. Vad åt du till frukost?  inget, hatar att äta på morgonen

6. Vad är ditt andranamn? Egentligen Sofia men det är ju mitt tilltalsnamn. Ida SOFIA Charlotta

7. Din favoritmat?  Svårt. Är i alla fall vegetarian

8. Vilken mat gillar du inte? Kött

9. Vilken är din favorit-CD för tillfället? melodifestivalen 

10. Vad kör du för bil? Tack och lov ingen 

11. Vilken är din favoritmacka? va?

12. Vilka mänskliga drag kan du inte med? falska människor och dåliga kompisar

13. Vilka är dina favoritkläder? mjukisbyxor

14. Om du fick åka vart du ville, vart skulle du åka då? till värmen

15. Favoritklädmärke? Ullared=)

16. Var vill du dra dig tillbaka? i soffan

17. Favorittid på dagen? kvällen

18. Var är du född? Karlskrona som alla andra i denna hålan

19. Coca Cola eller Pepsi? skit samma

20. Fotboll el Ishockey? helst inget av det

21. Morgonmänniska eller nattuggla? Är lika seg både på morgonen som senare på kvällen

22. Pedikyr el mannikyr? Jag är besatt av mina naglar. Så valet blir enkelt.

23. Vad ville du bli när du var liten? Det säger jag inte

24. Tycker du om fisk?  Nej jag är fortfarande vegetarian

25. Någonsin rullat in någon i toapapper? Ja när jag va liten

26. Varit med i en bilolycka? Beror på vad Johanna kallar det=)

27. Favoritdag i veckan? fredag

28. Favoritblomma?  Alla som är lila

29. Har du någon cykel?  Ja en snorigt grön

30. Senaste personen du delade en middag med? mamma och pappa

31. Favoritfärg? LILA

32. Har du några tatueringar? Gud nej

Av Sofia - 17 mars 2009 15:25

Detta kan vara sista gången jag är hemma hos mina föräldrar innan resan. Känns lite lustigt. Kommer trots allt att sakna dom.

Mamma börjar få resfeber, hon som inte ens ska resa=) vet inte vad hon håller på med. Pappa försöker intala mej att jag måste sköta men när jag är i väg det finns folk som känner mej konstigt om hans arbetskompis fru och dotter känner mej eftersom jag knappt vet vilka dom är. Jag har inte tänkt att göra nåt pinsamt. Jag är jag och precis som vanlig. Det är bara att acceptera mej som jag är, annars kan det va.


Pratade just med Sandra hon skulle växla pengarna nu. Det är det sista förutom packningen innan det bär av.


Tänkte bege mej hemåt snart och packa och fixa.

Ovido - Quiz & Flashcards