Alla inlägg under december 2008

Av Sofia - 30 december 2008 14:51

Malin min lilla vän har gjort en finfin kontaktannons åt mej. SSS, va dessa tre bokstäverna betyder kan man se i just kontaktannonsen=)


Imon smäller det... Johanna och jag drar till våra vänner psykoMorgan och Jenny. Ska bli kul. När fyllet går in... får vi se vad som händer denna kväll...=)

Av Sofia - 30 december 2008 14:51

Malin min lilla vän har gjort en finfin kontaktannons åt mej. SSS, va dessa tre bokstäverna betyder kan man se i just kontaktannonsen=)


Imon smäller det... Johanna och jag drar till våra vänner psykoMorgan och Jenny. Ska bli kul. När fyllet går in... får vi se vad som händer denna kväll...=)

Av Sofia - 27 december 2008 14:25

Fy fanken vilken bra skiva mormor har. Gammeldags jul. Små strålar av sperma i munnen jag tar, i röven jag får en kamel.... Skivan är mer än underbar.

Av Sofia - 26 december 2008 19:02

2009 är året då jag ska lära Sandra att prata normalt. Alltså att inte säga bodet till bordet och champangen på sne. Alla i vårt lilla gäng börja ta efter så det är dags att ta tag i detta. Jag fattar inte att människan inte hör hur fel det låter.

När gympaSandra var vikarie, reagerade till och med eleverna på hennes sätt att prata. Det är riktigt illa.

Sandra ställer upp på oss alla så nu är det vår tur tjejer att göra en insats. Men jag tror vi väntar till 2009.

   

Av Sofia - 26 december 2008 16:36

Sådär ja då va maten uppäten. Lagom fett och fint. Efterrätten stod jag nästan över, inte min favorit precis. Måste ju börja tänka på figuren. Fem dagar kvar till jag ska hoppa i nyårsklänningen..


Imon som sagt ska Malin och jag ut och springa. Funderar skarpt på om vi inte ska göra det ikväll istället. Men men det är bara en liten fundering Malin, ta det inte så allvarligt. Imorgon blir det en liten runda till stan. Orkade inte bege mej in där i dag eftersom det är rea. Jag HATAR rea och folk.


Nej minsann dags att vara lite trevlig!

Av Sofia - 26 december 2008 14:27

Idag är det tio månader sedan min favorit dog. Saknar min farfar som fanken. Finare och fåfängdare karl tror jag inte funnits på denna jord. Hans ögonsten det var jag och han var den bästa farfarn man bara kan tänka sig. Han lämnade oss hastigt och alldeles förtidigt.



Av Sofia - 26 december 2008 13:18

Igår var det fest. Sandra och jag gjorde hembesök hos folk, där vi önskade alla en god jul. Sedan blev det utgång till Harrys. Kvällen var rolig, men när fyllet gick in gick vettet ut. Jag hittade ett par julröda glasögon på vägen som jag hade på mej typ hela kvällen. När kvällen var slut fanns det inte mycket kvar av dom. När jag hämtade ut min jacka tappade jag dom i golvet en sista gång. Tjejen som gav mej jackan sa att jag tappade brillorna, och att dom gick i småbitar. Hon sa att jag skulle kolla imon var jag har för försäkring på dom. Ja det ska jag göra sa jag=) Fatta va ont i huvudet jag hade när jag kom hem efter att ha haft dom flaskebottnarna på mej en hel kväll. Ägaren till dom måste verkligen har varit synskadad.


Idag är det familjedag. Min familj ska äta middag med farmor och mormor. Fy fanken va jag längtar efter lite fettsnål mat igen. Hatar om  sagt den feta julmaten.


Imon blir det joggningrunda med Malin. vet inte hur jag ska komma ifrån det. Enda chansen är nog att jag halkar och bryter benen av mej=)

Av Sofia - 25 december 2008 12:39

Då var dagen som är den bästa på hela året över. Dagen blev lyckad trots att våra traditoioner skulle bli till en. Mycket snack som man inte förstod. Bla sa Alice morfar att till sommaren Alice ska du på med gommistovlern och så ska vi ut i backen. Och min familj bor på Bröjsnafladringavein alltså Braxenvägen på Jämshögsdialekt.


Firandet började klockan tre,dock utan kalle anka. tack och lov. Vi käkade julgodis och SKUMTOMTAR, det viktigaste av allt. Sedan satt vi och väntade på att klockan skulle bli halv sex, så att pappa skulle sluta jobbet. Vi hämtde han och sedan kom tomten. Innan jag fick varje julklapp av tomten var jag tvungen att svara på vilken huvudstad Bulgarien har. Självklart SOFIA!

Vi fick många paket allihopa, men den som fick mest och försvann i pakethögen var Alice Karlsson. Hon undrade nog vad vi höll på med.

Kvällens bästa paket enligt Alice var nog dockan Annabell som hon fick av mej.

Jag fick en hel del porriga underkläder och nattlinnen. E det nån som har tatt fasta på att jag e singel??

Lillebrors bästa julklapp var nog den ena han fick av mej. En Ronny och ragge skiva. Så som han har sörjt sin som gick sönder.


Efter julklappsutdelningen som tog två timmar var det äntligen dags.. Julmaten serverades. E inte så glad för så fet mat, men lite åt jag i alla fall. Kvällens höjdpunkt var ändå när mamma skulle snapsa för första gången i sitt liv=) Fy fanken va hon led. nykterist som jag e så stod jag över=) Farmor däremot tog sig en rejäl snaps som smakade och luktade lakrits. Hon gillade den skarpt.


kvällen avslutades sent...


Tack för alla julklappar!!


Idag kommer fasters ÄLSKLING ALICE=) Sedan bär det av på fest!



Ovido - Quiz & Flashcards