Direktlänk till inlägg 5 april 2010

Jäkla vilken fest

Av Sofia - 5 april 2010 20:26

Nu är alla fester och kalas över för denna gången och skönt är det tycker jag. Lördagens fest blev något utöver det vanliga. Bordsplaceringen gjorde att omaka människor hamnade jämte varandra och faktiskt hade lite att prata om ändå. Jag fick en av brorsans kompisar jämte mej och påandra sidan om han satt allas vår Jollan. Att han gick på att hon var polack kan jag inte förstå, hon är inte mer polack än mej.

Jag fick fin present vid bordet av mamma och pappa, samtidigt som brorsan fick presenten av mej med gubbpaketet i. Jag var så kaxig mot han men visste inte vad mitt paket innehöll. Höll på att dö av skratt. Mamma hade köpt tre par stora tanttrosor. Folk bara glodde:)

Det blev en hel del aktiviteter både för vuxna och barnen. Barnen fick fiskdamm med grejer som dom kunde fördriva tiden med medan vi andra satte fram spriten.

Vissa drack mer än andra, vilket resulterade i att vissa somnade på bordet, andra skrek när dom pratade, en stötte på allt och alla, lite illa när man gör närmanden mot dom äldre. En fick åka med akutbilen till karlskrona för allergichock. Behöver jag fortsätta??? Nej jag tror att ni förstår att det var en fest som heter duga.

Synd var att min Jaddi var sjuk dagen till ära. Vi som hade fixat så mycket för hennes skull. Moroten låg vid bordplaceringen och det fanns även en del ridtema för hennes skull.

Kvällen avslutade jag på compan med brorsans bästa kompis. Vi hade så jäkla kul jag och Conny.

Nu är jag mest sliten efter alla festligheter som har varit den senaste tiden. Skönt att komma tillbaka till vanligheten igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 1 september 2010 09:50

Nu är det jäkla hög tid att jag skriver nåt här igen. Har nästan glömt bort att jag har en blogg.   Dagarna bara går.   Igår hämtade jag pluttisen på dagis och sen blev det raka vägen hem och kolla på bamse. Jag pratade med henne när hon låg ...

Av Sofia - 18 augusti 2010 14:30


Nu kan det va hög tid att slänga in ett inlägg igen. Inte för att jag har tid men ändå.   Igår hade jag besök av mina tjejer Jessy, Josse och Emilia. Mysigt som alltid när vi träffas. Tänka sig om några månader är det två barn med på våra kaffere...

Av Sofia - 21 juli 2010 14:55

Nu får det bli skärpning med bloggandet här. Tänkte först lägga ner bloggen för att jag inte känner för att dela med mej av allt till en del. Men jag har bestämt mej för att vara kvar ett tag till.   Just för tillfället bloggar jag nog mest för a...

Av Sofia - 4 juni 2010 19:23

Idag är det en mer eller mindre genomstekt Sofia som skriver. Har varit på stranden hela dagen, och gissa om jag har fått lida av det hela eftermiddagen. Kräfta är nya färgen=)   Idag är dagen då min Jaddi kommer hem igen. Trots att hon bara vari...

Av Sofia - 26 maj 2010 09:43

Nu är jag på banan igen och bloggtorkan är över för denna gången.   Sen sist jag skrev har ju hunnit med en hel del.   Det finaste bröllopet någonsin är överstökat. Kan hända att jag slänger in bild nån dag:)   Fasters finaste Alice och j...

Ovido - Quiz & Flashcards