Alla inlägg under april 2009

Av Sofia - 29 april 2009 13:28

Nu är jag hemma hos mamma igen. Pappa är på övning och vi tänkte sola under tiden. Börjar tröttna på ensamheten. Gunsan är sjuk och orkar inte umgås. Alice får man inte träffa för att dom är rädda att hon ska bli sjuk. Sandra är i skolan, Johanna är ledig men pluggar säkert. Men ikväll börjar förberedelserna för festen imorgon. Detta blir nåt utöver det vanliga skulle jag tro. Börjar bli lite sugen på att festa, och nej Johanna jag är inte på smällen. Så nu behöver du inte tänka på detta mer.


Johanna för helvete nu när du är ledig några dagar måste vi fan göra nåt. Saknar dig och dina upptåg=) 

Av Sofia - 28 april 2009 15:31

Läste på text-tv idag att det är modernt att vara nykter på fester bland ungdomar.

Det var väl det jag visste att jag inte är helt ute å cyklar med mina alkoholvanor den senaste tiden=)

Tycker det borde vara fler som tar efter detta.

Av Sofia - 28 april 2009 15:15

Gud va jag längtar efter min lilla flicka.


Av Sofia - 28 april 2009 11:55

som ligger hemma å spyr, och jag väntar bara på att det ska bli min tur. Känner inget idag men det kommer kanske. Vill ju vara frisk till Sandras brakfest på torsdag.

Jag har inte druckit speciellt mycket alkohol på två månader så det är kanske dags på valborg.


Idag hade jag stora planer på att sola. Men var fan är solen?? Jag har solat varenda dag i evigheter känns det som. Jag vill ju behålla den färgen jag redan har fått.


Nehe om jag skulle va lite social och umgås nu när jag har chansen. Mamma och pappa e ju lediga.

Av Sofia - 25 april 2009 14:12

Var på IKEA igår och hittade en massa bra förvaring till mina och våra gaderober. Hittade även en massa andra grejer som jag inte behöver. Det är som det brukar va när man kommer hem därifrån. Har verkligen ingen aning var jag ska ställa alla sakerna. Men efter min omtalde rensning ska det säkert få plats.


Idag är jag hemma hos mamma. Gunsan sitter i trädgården och solar och det är precis vad jag också ska göra nu.


Ikväll vankas det grillning på Sandras gård. Vem vet hennes granne kanske kommer ner=)

Av Sofia - 23 april 2009 15:41

Fan va nöjd jag är med mej själv idag. Har fått en del gjort. Rensat ut den ena gaderoben. Det var inte så mycket skit i den som jag trodde att det skulle va. När allt hamnde på rätt plats blev det genast iordning. I helgen tänkte jag städa den andra med. Roligt att se vad jag har. Och det blir bara roligare imorgon om jag hittar någon bra förvaring på IKEA.

Jag har aldrig varit någon skrotsamlare och tänker inte bli det på äldre dar heller. Jag ska fan rensa och slänga allt som inte används. Har jag inte använt det på ett år kommer jag säkert inte använda det senare heller. Det är så jag tänker mitt i min rensning.

Av Sofia - 23 april 2009 12:00

Är hemma hos mamma och pappa som vanligt. Funderar på hur jag ska göra med mina gaderober som bara står där till ingen som helst nytta. Jag har ju bara dom till att samla skit i. Allt ligger inslängt huller om buller. Och det mesta är inte använt på en jävla massa år. Imorgon ska jag till IKEA så jag kanske skulle satsa på nån förvaring så även jag kan få lite ordning runt omkring mej.


Igår hade jag en riktig mysdag med Alice. Fatta vilken go unge jag är faster till. Efter tolv timmar ihop med henne kan jag erkänna att jag var lite sliten.

Av Sofia - 22 april 2009 07:34

Nu är jag hemma hos Alice. När jag kom dit imorse vid kvart över fem mötte den lilla damen mej i dörren. Jag som trodde hon skulle sova till sju i alla fall. Hon ville börja leka med en gång. Jag var inte lika på. Försökte få henne att somna i vagnen men det gick verkligen inte.

Vi håller på att plock undan lite ochjag har precis lagt i lite tvätt i maskinen. Sedan kommer pappa/farfar och hämtar oss, sen bär det av in mot stan.

Ida är som sagt i Ullared idag. Så man vet aldrig när hon kommer hem det beror helt enkelt på hur mycket folk det är där.

Detta är min och Alice dag i korthet.

Ovido - Quiz & Flashcards