Alla inlägg under september 2009

Av Sofia - 11 september 2009 20:59

Sitter just nu hos Sandra och väntar med hon färgar håret. Sedan blir det en liten nykter runda till Harrys. Ovnaligt kanske, men tänkte se stället med öppna ögon för en gångs skull:)

Nehe om man skulle fräscha till sig lite iallafall.


Imorgon ska jag med brorsan och hans familj till öppet hus på branstationen. Alice ska till alltså till farfar och åka brandbil, eller snarare traktor som hon säger:)

Av Sofia - 10 september 2009 10:33

Det börjar gå av gammal vana nu. Jag är fortfarande irriterade och fruktansvärt arg, för att min dator inte har kommit tillbaka. Blev lovad att den skulle komma under dan igår, men ingen dator syntes till och ingen hörde av sig. Nu jävlar är Sofia förbannad. Dom får dagen på sig idag, annars ringer jag imorgon igen. Jag betalar ju för ett bredband jag inte kan använda. jag säger bara det, det är SISTA gången jag beställer nåt från internet och netonnet.



Av Sofia - 9 september 2009 16:35

    Hittade lite bilder från sommaren på Braxenvägen. Kan inte annat än att längta till nästa sommar. Men enligt mej är inte sommaren slut ännu.




Här har vi familjen "lilla" katt Nala.





  

Alice & Nallis


                                            


             



 Faster och Alice



Av Sofia - 9 september 2009 10:26

Dagen började alldeles förtidigt för min smak idag. Pappa hämtade mej strax efter åtta, för att sedan ner till CG och handla. Vi skulle handla hem till mamma för hon ligger fortfarande sjuk och vi skulle även handla till farmor som har skadat knät. Ja säger bara det... Vilken tur att dom har mej, och att jag är ledig.


Nu sitter jag hemma hos mamma och dom. Idag är ju dagen då min dator ska komma tillbaka. Hoppas nu bara att den kommer idag, och att det är windows XP på svenska som ligger i den denna gången. Tyska är ju som sagt inte min starka sida.

Min dator är bara tre månader gammal och har redan varit ute på en hel del äventyr. Inte första gången den är i Tyskland.


I eftermiddag är det Jollan och jag. Har ju inte träffat henne sen i lördags. Ja ni läste rätt:) Det verker somdetblir en runda med kartan till Mörrum. Det är dags för Mörrumsskogarna att få sig ett besök. Åh vad jag har saknat min Jollan. Men innan det är Jollan och jag kommer min söta Alice hit. Så det blir även lite lek idag.

Av Sofia - 6 september 2009 12:56

Gårdagen spenderades med fint sällskap. Jollan, Johanna, Ninni och jag hade tacomys och vi spelade sällskapsspel. Jag vann såklart. Jag hamnade inte på psyket en enda gång. Så man är väl inte så dum som många tror. Sällskapsspel är verkligen underskattat. Det kommer bli mer av det nu i höst och vinter. Jag har just letat fram lite spel hemma hos päronen, som kanske är lite mer på Johannas nivå. Vem blir prinsessa? och bamses honungsjakt från 5 år:) Hösten är alltså räddad.

Av Sofia - 4 september 2009 10:15

Efter ett samtal till netonnet, ska dom nu hämta min dator igen och skicka den till Tyskland. Jag har blivit lovad att jag ska få tillbaka den på onsdag. Tanken är ju den att jag ska börja plugga igen, och då behöver jag ju min dator. Fan va irriterande att dom inte kunde göra det rikigt dom andra 18 dagarna dom har haft den.

Av Sofia - 3 september 2009 21:51

........är bara förnamnet. jag fick ju tillbaka min dator idag, och glad var jag för det. Men när jag skulle installera den igen märkte jag att dom har lagt in ett tyskt windows XP i min dator, som inte går att ändra till svenska. Imorgon är det jag som kontaktar netonnet, jag är riktigt förbannad vill jag lova. Stackars jävel som svarar säger jag bara.

Av Sofia - 3 september 2009 15:55

Va skönt, nu slapp jag bli skogstokig. För en liten stund sedan ringde det på dörren, och utanför stod en liten kille å lämnade min dator. Så nu mina vänner är jag på banan igen:)

Ovido - Quiz & Flashcards