Direktlänk till inlägg 5 november 2009

Tiden som gått....

Av Sofia - 5 november 2009 11:47

Jag säger det igen...Gud va tiden går snabbt. Redan november nu och bara några veckor till första advent.

Var ett tag sen jag skrev något här. Har inte hänt så himla mycket i mitt liv, men lite. I fredags tog jag sprutan emot svininfluensan. Den kändes ingenting, men efter ska vi inte tala om. Kunde knappt lyfta armen på fyra dagar. Men nu är jag återställd igen. Känns skönt att slippa oroa sig så mycket över det nu. och jag säger bara det...ta sprutan ni som kan. Jag tänker först och främst på min brorsdotter Alice som är förliten för att få ta den, men även på andra. Ett litet stick kan göra skillnad.


I lördags var det gravsmyckningsdax. Då begav vi oss till kyrkogården för att lägga krans, blommor och tända ljus till morfar och farfar. Sedan på kvällen hade vi något som vi kallade liten förfest hos mej, och sedan utgång på det. En lagom kväl är vad man kan kalla den. Var hemma vid ett lagom rund under fötterna.


Dom andra dagarna har rullat på som vanligt, med skola, hemarbete, hushållsfix, barnpassning och kompisar.


Idag är det återigen tvätt här hemma, och sen blir det en runda till Alice.


Imorgon förmiddag är det tänkt att Josse,Jessy och Emi ska komma hit på lite fika. Jessy fyller är nästa vecka så jag tänkte ge henne en present också. Senare på kvällen är det äntligen dax för ladies night i karlskrona för mej och Sandra.


Nej över till tvätten.




 
 
Alessandra

Alessandra

5 november 2009 12:07

Tiden går så otroligt fort men trotts det kan jag inte sluta längta till våren.. Gu va skönt med lite värme!
Ha en toppen dag!

http://alessandra.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 1 september 2010 09:50

Nu är det jäkla hög tid att jag skriver nåt här igen. Har nästan glömt bort att jag har en blogg.   Dagarna bara går.   Igår hämtade jag pluttisen på dagis och sen blev det raka vägen hem och kolla på bamse. Jag pratade med henne när hon låg ...

Av Sofia - 18 augusti 2010 14:30


Nu kan det va hög tid att slänga in ett inlägg igen. Inte för att jag har tid men ändå.   Igår hade jag besök av mina tjejer Jessy, Josse och Emilia. Mysigt som alltid när vi träffas. Tänka sig om några månader är det två barn med på våra kaffere...

Av Sofia - 21 juli 2010 14:55

Nu får det bli skärpning med bloggandet här. Tänkte först lägga ner bloggen för att jag inte känner för att dela med mej av allt till en del. Men jag har bestämt mej för att vara kvar ett tag till.   Just för tillfället bloggar jag nog mest för a...

Av Sofia - 4 juni 2010 19:23

Idag är det en mer eller mindre genomstekt Sofia som skriver. Har varit på stranden hela dagen, och gissa om jag har fått lida av det hela eftermiddagen. Kräfta är nya färgen=)   Idag är dagen då min Jaddi kommer hem igen. Trots att hon bara vari...

Av Sofia - 26 maj 2010 09:43

Nu är jag på banan igen och bloggtorkan är över för denna gången.   Sen sist jag skrev har ju hunnit med en hel del.   Det finaste bröllopet någonsin är överstökat. Kan hända att jag slänger in bild nån dag:)   Fasters finaste Alice och j...

Ovido - Quiz & Flashcards