Alla inlägg under januari 2009

Av Sofia - 4 januari 2009 11:29

Idag är det ett år sedan jag blev faster=) Idag är det alltså Alice 1-årsdag. Klockan ett bär det av på kalas.


Här är födelsedagsbarnet!



Ikväll blir det lek i snön, det du Johanna!

Av Sofia - 3 januari 2009 14:08

Kvällen igår blev som planerad. Kom hem vid fem imorse, då väldigt pigg och glad. Mötte tidningsutdelaren i trappen som frågade om jag ville ha min tidning direkt i handen. Självklart ville jag det. Alice fasters pärla e ju på bild i både BLT och Sydöstran idag, eftersom hon fyller ett år imorgon.

Efter en snabbistitt i tidningen var det en mycket nöjd och trött Sofia som somnade på soffan. Efter bara fyra timmars sömn var jag återigen redo att möta en ny dag. Men det hade jag egentligen gjort innan jag gick och la mej=) Johanna min lilla vän tror att jag umgicks med min ekologiska hela kvällen och natten igår, men jag kan bara säga att där har du FEL!

Av Sofia - 2 januari 2009 14:27

Dagen idag är helt förstörd. Har hostat hela satans natten. Tror jag har fått krupp eller nåt.

Ny dag nya förrutsättningar... Sofia är mycket upptagen liten människa idag om det är nån som är intresserad att veta=) Av vad säger jag inte här!

Av Sofia - 1 januari 2009 15:46

2009 är här, varken man vill eller inte.... Jag har många saker att ta tag i detta förbannade året. Komvuxstudierna ska göras klara, mitt liv ska gå vidare utan psykbryt, dra ner på alkoholen ( man kan ju lätt hamna på en parkbänk om man fortsätter i denna stilen), nu ska det vara slut på att vissa människor kör över mej,jag är ju ingen jävla väg, Mitt liv 2009 ska fyllas med mer bus och jävelskap. Så Sofia ska inte ändra så mycket på sin personlighet, JAG ÄR JAG.. SSS

Av Sofia - 1 januari 2009 15:21

Dagen är så dryg, har inte något vettigt för mej. Väntar på att klockan ska bli fyra så vi ska till farmor på middag. La precis in bilderna ifrån julafton i datorn. Känns som ett bra tag sedan, men egentligen är det bara typ en vecka sedan. Bli inte förvånade... Här kommer en bild på fasters Alice med dockan Annabell som jag gav henne i julklapp. Hon bar runt på den hela julafton. Så Söt så söt.


Av Sofia - 1 januari 2009 14:04

Då var det nytt år igen. Fan va tiden går, men det konstigaste är att jag inte blir äldre=)


Eftermiddagen igår tillbringade vi hemma hos Sandra där vi åt utsökt mat. Fattar inte varför jag allt blir så hungrig när jag umgås med Sandra. Kanske dags att säga upp bekantskapen innan man rullar fram.

Under kvällen skrev vi i Malins kompisbok. Vilken nivå det nu är på??

Vi konstaterade att min värsta ovana inte var nagelbitning som alla andra hade svarat. Min värsta ovana är mina damp-händer som jag har svårt att va still med. Alla påpekar detta. Trodde faktiskt inte kompisarna hade koll på detta=)


Sedan drog vi vidare till Peter Pan. Där festades det hej vilt. jag var inte sämre utan satte igång. Både på gott och ont enligt vissa. Måste tillägga att kvällen var helt utan psykbryt från min sida. Jag hade fullt upp med annat=)

Bara ett litet utbrott fick jag. När mina vänner övergav mej och lämnade mej ensam på festen. Men men jag hade kul utan dessa svikarna. Jag tog mej en pratstund med en brutta inne på dasset istället.


Enligt mej slutade festen alldeles förtidigt. Jag kröp ner i min binge 05.10 lagom berusad och uppspelt.

Ovido - Quiz & Flashcards