Alla inlägg under augusti 2009

Av Sofia - 11 augusti 2009 21:54

Ikväll blir det bingen tidigt. Ska på en tripp till Lund imorgon. Ska åka redan 06.15, så ni kan ju bara tänka er hur tidigt jag måste stiga upp.

Av Sofia - 8 augusti 2009 12:49

Jollan klagar alltid på att jag är så dålig på att svara i mobilen när hon ringer. Idag var det inte så dumt att jag gjorde när hon ringde. Hon hade nämligen fått två biljetter till ugglas revy ikväll, och undrade om jag är allt för upptagen för att följa med.

Nu gäller det att skynda på om jag ska hinna göra allt som behöver göras.

Av Sofia - 6 augusti 2009 21:22

Ännu en dag med Alice är avklarad. Hämtade henne som vanligt vid tolv. Sedan körde vi vidare in mot stan. Leksaksaffären var målet. Farfar tyckte igår att Alice behövde några ankor och en båt som kunde flyta när hon badar i poolen. Vi hittade en båt och tre fiskar istället för ankor. När vi kom hem somnade lillan, när hon vaknade en timme senare var hon lite gnällig ett innan hon kunde tänka sig att hoppa i plurret.

Strax innan fyra körde vi hem till brorsan. Han skulle vidare till Hosaby, men ville träffa lillan en stund innan han skulle dit. Eftersom han börjar jobba klockan sex varje morgon denna veckan så har hon inte vaknat när han kör hemifrån.


Idag har det varitr fruktansvärt varmt, men jag klagar inte! Mina stackars axlar är helt röda. Jag som tyckte jag hade bra färg innan, därför smörjde jag dom inte idag. Denna dumhet kommer jag nog få lida för inatt.


Imorgon börjar dagen tidigt igen. Mamma hämta mej på morgonen, sedan blir det dagishämtning igen vid tolv.

Av Sofia - 5 augusti 2009 16:26

Dagen idag har som vanligt spenderats med Alice. Vi hämtade henne på dagis vid tolv, då ville hon knappt inte följa med oss hem. Hon hade haft så roligt idag. Hon hade lekt med Jämnåriga Viggo. Dom två verkade ha så kul när vi kom. Första dagen Alice har släppt taget om nappen och Raffe. Personalen hade verkligen sett framsteg för pluttan idag.


När vi kom hem var hon så trött så det blev en snabbrunda i vagnen, sen sov den lilla damen. En timme senare vaknade en döhungrig liten tjej. Hon hade ästan somnat i maten på dagis idag. Så jag fixat makaroner och köttfärssås till henne.


Imorgon ska pluttan till dagis en runda igen. Sedan ska hon och jag kanske till stan en runda om Josse har tid att träffas. Alice kan ju nu säga Emilia, vilket Josses dotter och Alice lekkompis heter.


Nu ska jag göra mej redo, sedan blir det tipspromenix med mamma och pappa. Känner mej lite sliten idag. Värmen och Alice tar knäcken på en:)

Av Sofia - 4 augusti 2009 20:59

Hemma igen efter en mysig stund hos en skrikig liten Albin. Måste hålla med moster, vilken jädra söt liten bebbe. Han verkar inte gilla sin moster, han skriker så fort hon bara visar sig, haha. Han sa inte ett ljud när jag stack fram huvudet å tittade på honom:)





Av Sofia - 4 augusti 2009 18:56

Nu bär det snart av mot Sofie och Albin. Är så nyfiken på det lilla underverket som moster pratar om:)

Av Sofia - 3 augusti 2009 09:09

Nu är det verkligen ett bra tag sedan jag skrev nåt här sist. Kommer knappt ihåg vad jag har gjort under dom senaste dagarna.


I torsdags i alla fall hade mamma och jag Alice. Vi var på lekplatsen i surbrunnen. Hon ville bara gunga hela tiden. Skrek som bara den när jag försökte lyfta upp henne. På en sån stor lekplats finns det så mycket annat man kan göra än att bara gunga hela tiden vi är där. Men men gunga fick hon. Sedan gick vi vidare till stan. Bara en liten stund innan vi fick rusa hem, när det började ösregna.


I fredags var jag hemma hos mamma och pappa en runda. Sedan drog jag vidare till Sandra när hon slutade jobbet. Vi gjorde oss iordning och drog i väg på fest, med trevligt folk. Vi var såå trötta, så vi gick hem när andra gick ut. Hör inte riktigt till oss, vi som alltid är ute på helgerna.


På lördagen vaknade jag piggare än någonsin en lördag. Då ångrade jag verkligen inte att jag gick hem vid tolv.

När jag hade fått i mej mitt kaffe blev det en runda med mamma på stan. Hon hittade nya gardiner till vardagsrummet som jag senare på eftermiddagen hjälpte henne att lägga upp, medan hon lagade mat.

Efter gardinjakten gick vi upp en runda till farmor, som alla lördagar. Sedan följde jag med mamma och pappa. Innan det var dags för Sandra att hämta upp mej hemma. Även denna kvällen avslutades med fest och utgång.


Igår grillade vi hemma hos mina föräldrar ihop med mormor och farmor. Det var ju så varmt och skönt.


Idag börjar vecka 32, vilket innebär att jag ska passa Alice hela veckan. Måndag, tisdag och onsdag är hon på dagis till tolv. Lite ny inskolning nu när hon har varit ledig så länge. Torsdag och fredag ska jag ha henne hela dagarna, vilket jag tycker är bättre om vi vill hitta på nåt med henne. Nu får vi bara hoppas att vädret blir fint i veckan så vi kan vara ute med henneoch bada i poolen.

Ovido - Quiz & Flashcards