Alla inlägg den 17 mars 2009

Av Sofia - 17 mars 2009 15:38

1. När gick du upp idag? alldeles förtidigt

2. Diamanter eller pärlor? tycker inte om pråliga saker!

3. Senaste filmen du såg på bio? Ser inga filmer på bio, jag sover

4. Favorit TV-program? Har nog inget

5. Vad åt du till frukost?  inget, hatar att äta på morgonen

6. Vad är ditt andranamn? Egentligen Sofia men det är ju mitt tilltalsnamn. Ida SOFIA Charlotta

7. Din favoritmat?  Svårt. Är i alla fall vegetarian

8. Vilken mat gillar du inte? Kött

9. Vilken är din favorit-CD för tillfället? melodifestivalen 

10. Vad kör du för bil? Tack och lov ingen 

11. Vilken är din favoritmacka? va?

12. Vilka mänskliga drag kan du inte med? falska människor och dåliga kompisar

13. Vilka är dina favoritkläder? mjukisbyxor

14. Om du fick åka vart du ville, vart skulle du åka då? till värmen

15. Favoritklädmärke? Ullared=)

16. Var vill du dra dig tillbaka? i soffan

17. Favorittid på dagen? kvällen

18. Var är du född? Karlskrona som alla andra i denna hålan

19. Coca Cola eller Pepsi? skit samma

20. Fotboll el Ishockey? helst inget av det

21. Morgonmänniska eller nattuggla? Är lika seg både på morgonen som senare på kvällen

22. Pedikyr el mannikyr? Jag är besatt av mina naglar. Så valet blir enkelt.

23. Vad ville du bli när du var liten? Det säger jag inte

24. Tycker du om fisk?  Nej jag är fortfarande vegetarian

25. Någonsin rullat in någon i toapapper? Ja när jag va liten

26. Varit med i en bilolycka? Beror på vad Johanna kallar det=)

27. Favoritdag i veckan? fredag

28. Favoritblomma?  Alla som är lila

29. Har du någon cykel?  Ja en snorigt grön

30. Senaste personen du delade en middag med? mamma och pappa

31. Favoritfärg? LILA

32. Har du några tatueringar? Gud nej

Av Sofia - 17 mars 2009 15:25

Detta kan vara sista gången jag är hemma hos mina föräldrar innan resan. Känns lite lustigt. Kommer trots allt att sakna dom.

Mamma börjar få resfeber, hon som inte ens ska resa=) vet inte vad hon håller på med. Pappa försöker intala mej att jag måste sköta men när jag är i väg det finns folk som känner mej konstigt om hans arbetskompis fru och dotter känner mej eftersom jag knappt vet vilka dom är. Jag har inte tänkt att göra nåt pinsamt. Jag är jag och precis som vanlig. Det är bara att acceptera mej som jag är, annars kan det va.


Pratade just med Sandra hon skulle växla pengarna nu. Det är det sista förutom packningen innan det bär av.


Tänkte bege mej hemåt snart och packa och fixa.

Av Sofia - 17 mars 2009 13:27

Idag har jag äntligen börjat att packa. Det är hur svårt som helst att veta vad man behöver ha med sig och var alla sakerna som man måsta ha med sig finns. Det är liksom inte årstid för sommarkläderna här ännu. Har plockat fram en del som jag ska ha med mej och lite som jag kanske ska ha med mej. Om allt skulle med hade väskan vägt ett halvt ton.

Kan inte riktigt fatta att vi ska åka imorgon natt. Ska bli skönt med sol och värme, jag som älskar sommar och sol.


Nu är jag hemma hos mamma och pappa. Har en del saker här som ska med. Försäkringspapper och grejer. Och sen självklart vill jag kela lite med katten innan jag åker.


Imorgon blir det dagishämtning och sedan lek och bus med Alice. Har inte träffat henne på en hel vecka. Förra tisdagen levde Alices katt och på onsdagsmorgonen låg lille Ozzy ihjälkörd på vägen när dom tittade ut. Lillan går fortfarande och leta efter sin katt och undrar varför han inte kommer när hon ropar Oz.


Imorgon ska jag dela binge med Sandra. Det kan bli hett;)

Ovido - Quiz & Flashcards