Alla inlägg under mars 2009

Av Sofia - 17 mars 2009 13:27

Idag har jag äntligen börjat att packa. Det är hur svårt som helst att veta vad man behöver ha med sig och var alla sakerna som man måsta ha med sig finns. Det är liksom inte årstid för sommarkläderna här ännu. Har plockat fram en del som jag ska ha med mej och lite som jag kanske ska ha med mej. Om allt skulle med hade väskan vägt ett halvt ton.

Kan inte riktigt fatta att vi ska åka imorgon natt. Ska bli skönt med sol och värme, jag som älskar sommar och sol.


Nu är jag hemma hos mamma och pappa. Har en del saker här som ska med. Försäkringspapper och grejer. Och sen självklart vill jag kela lite med katten innan jag åker.


Imorgon blir det dagishämtning och sedan lek och bus med Alice. Har inte träffat henne på en hel vecka. Förra tisdagen levde Alices katt och på onsdagsmorgonen låg lille Ozzy ihjälkörd på vägen när dom tittade ut. Lillan går fortfarande och leta efter sin katt och undrar varför han inte kommer när hon ropar Oz.


Imorgon ska jag dela binge med Sandra. Det kan bli hett;)

Av Sofia - 16 mars 2009 18:34

Idag är Sofia bara allmänt förvirrad. Tvekar på allting, förutom resan då så klart.

Jag måste helt enkelt ta mej en rejäl funderare över mitt liv och allt runt omkring.


Idag har Sandra och jag varit och fixat det sista till resan. Känns skönt. Semester är vad jag behöver nu. Sedan nya friska tag.

Av Sofia - 15 mars 2009 14:48

Först och främst vill jag säga grattis till NINNI på din 21-årsdag.  


Kvällen igår blev lyckad. Vissa höll till i gaderoben andra satt och spydde på golvet andra gick hem med varandra. Ja behöver jag säga mer? En riktig fest blev det som jag avslutade på Harrys inatt iklädd mina nya lila glasögon jag fick av Johanna och Malin igår.

Johanna verkade gilla sina ridstövlar som hon fick av mej och Sandra. Även grav-testen kanske kan komma till nytta efter nattens bravader.


Nu har Jag, Johanna och Bobby varit å städat lokalen. Fy fanken va skitigt det kan bli av en liten fest.


Nu är det bara fyra dagar kvar till Sandra och jag åker på semester. Paniken börjar stiga.

Av Sofia - 14 mars 2009 14:38


Grattis Johanna på din 21-årsdag!

Fy fanken va gammal du börjar bli=)


Av Sofia - 14 mars 2009 13:32

Idag är det Johannagodingens födelsedag. Detta firas med fest ikväll.


Dags att bege sig till stan och göra mej iordning. Sedan bär det av mot lokalen och festen. Vi ska träffas lite tidigare så Johanna ska få sina presenter innan alla andra kommer, så hon slipper skämmas=)

Av Sofia - 10 mars 2009 14:24

Idag har jag och lillebror hämtat Alice på dagis. Nyfiken som jag är så ville jag följa med in å hämta henne. Jag har hört så mycket om det dagiset så jag tänkte skaffa mej en egen uppfattning. Väl inne på avdelning bikupan möttes vi av en mycket ledsen tjej, som inte ville någonting. Hon hade suttit i vagnen hela tiden när dom va ute. Det var där hon kände sig trygg. Idag var sista dagen på hennes inskolning.  


Nu har jag och Alice varit ute på en promenix. Hon sover just nu som en stock. Kanske dags att plocka undan lite här ny pluttan sover.

Av Sofia - 8 mars 2009 17:35

OM DIG

1. Hur mycket är klockan just nu? 17.35

2. Namn? Sofia

3. Vart bor du? Karlshamn

4. Hur många barn vill du ha? Just nu inga, men någon gång vill jag ha ett gäng.

5. Vill du gifta dig? Ja kanske det

6. Har du ätit sushi? Nej fy fan

7. Favoritglass? Päron

8. Hur många olika sorters flingor har du i köksskåpet? Inga9. Humör? humöret är på topp!

FYRA GREJOR

1. Har du någonsin blivit jagad av polisen? Nej inte jag men vissa andra=)

2. Har du en hund? Nej jag är livrädd för hundar

3. Sover du helst själv eller med någon? Jag föredrar snarkfria nätter

4. Tror du på spöken? Gud nej


SKULLE

1. Skulle du vilja vara längre?  Räcker som det är

2. Skulle du vilja väga mer? Nej helst inte

3. Skulle du vilja ha sex nu? Nej jag ska är nunna


KAN

1. Kan du röra på öronen? Nej

2. Kan du slicka dig på näsan? Nej

3. Kan du kolla i kors med ögonen? Nej

4. Kan dina föräldrar lita på dig? Jajamen

5. Kan du låta bli att prata på 4 timmar? Nej det är omöjligt

6. Kan du va på en fest utan att dricka? Det återstå att se på lördag

7. Kan dina vänner lita på dig? Javisst

8. Kan du tänka att pierca dig i naveln? Nej aldrig någonsin. Skulle jag haft ett extra hål i navlen så hade jag säkert fötts med det.

9. Kan du suga? Suga vadå?
10. Kan du låta bli att spendera pengar i en affär om du har pengar? Ja,jag har kommit på att det är rätt bra att slita lite på sina saker man redan har.


HAR

1. Har du någonsin ljugit för dina föräldrar? Det tror jag alla har.

2. Har dina föräldrar sagt att dom älskar dig? Ja

4. Har du någonsin haft sex med någon? Jag är som sagt nunna.

5. Har dina föräldrar ljugit för dig? Ha dom säkert.

6. Har du varit full den här månaden? Ja fy fan.

7. Har du redan tröttnat på dom här frågorna? Ja, om inte annat så börjar jag göra det nu.

8. Har du borstat tänderna den senaste timmen? Nej

9. Har du pussat någon som är fyra år äldre? Jajamen

10.Har du haft sex med någon som är tre år äldre? Nunna va det.

11.Har du haft ett förhållande med någon som är fyra år äldre? Förhållande vill jag inte kalla det, men umgåtts=)

12.Har du blivit påkommen när du har haft sex?  Hur ska jag veta det. Det finns ju grannar.

13.Har du haft sex med mer än tre personer? Hallå jag är inte femton.

14.Har du ljugit på någon fråga än då? Japp!

Av Sofia - 8 mars 2009 17:19

Fan va trött jag är på pensionärer för tillfället. Så jävla mycket sladder om allt och alla. Hur orkar dom??

Ovido - Quiz & Flashcards