Alla inlägg den 6 december 2008

Av Sofia - 6 december 2008 14:30

Jag har lovat Sandra att göra en kontaktannons. Så här är den!


Fräsch, mörkhårig och alldeles underbar brutta på dryga 20 år, söker en MAN, dock utan Emilskjorta och rosa kofta, gärna mörkhårig. Sandra har blåa ögon och en sängkammarblick som inte går av för hackor. Måste tillägga att hon har en 1.20 säng också, med plats för två. Verkar hon intressant?? Ta chansen såna fina flickor växer inte på träd.


Här är hon!



Av Sofia - 6 december 2008 09:51

Fick det här testet av en gammal klasskompis, hon vet att jag hatar sånt. Men jag ska göra det. Undrar just vad hon vill=)


1. Fullständigt namn?  Ida SOFIA Charlotta Karlsson

2. Exakt ålder? lite över 20 närmare bestämt 23

3. Vart bor du? Karlshamn

4. Bor tillsammans med? åldringen

5. Husdjur? Katten Nala

6. Färg på ditt hus?  Vitt

7. När är du född? 25/3 1985

8. Klass? vem har sagt att jag går i nån klass??

9. Vilket år tog du studenten? oj va jobbigt att räkna bakåt, 2004

10. Något jobb? Nej

11. När gick du upp i morse? 07.41

12. När ska du sova ikväll? När jag däckar

13. Duschat idag? nej men ska snart

14. Kramat någon idag? nej

15. Pussat någon idag? Ja

16. Vad har du ätit idag? Frukost

17. Dagens klädsel? Nattlinne, byxor och tröja för att döja nattlinnet. ont om tid kallas det.

18. Dagens smink? Katasrof, inget

19. Dagens sötnos? Nala

20. Dagens roligaste? Alldeles förtidigt för att skojsa till det

21. Har du många vänner? Många, men tre riktiga

22. Hur många har du kysst? Håller inte räkningen

23. Hur många har varit otrogna med dig? Noll

24. Vem pratade du med i telefon senast? Sandra

25. Vem fick du senast sms ifrån och vad stod det? Sandra- Min Roger har fest


FAVORIT:

26. Film? Sunes jul

27. Låt? Nåt på radion

28. Mat? Svårt att komma på, men allt med majonäs gillar jag.

29. Dryck? Ramlösa eller cola

30. Färg? LILA

31. Stad? Karlshamn

32. Land? Sverige

33. Ämne i skolan? Hatade skolan


SENASTE:

34. Personen du tänkte på? Alice, undrar om hon mår bättre idag

35. Gången du spydde? Dagen efter beccas 20- årsfest

36. Gången du grät? Jag är inte så blödig, händer inte så ofta, men det var nog den 26/2 -08 när farfar dog.

37. Pizzan du åt? Förra lördagen med mamma och pappa

38. Gången du var i Göteborg? Vet inte

39. Gången du var i Stockholm? 2004

40. Gången du var full? Inte igår, men var på god väg förra helgen

41. Gången du var hög? aldrig

42. Personen som såg dig gråta? Ingen


ANTINGEN ELLER:

43. Svart eller vitt? Beror på vad det är

44. Hund eller katt? Katt så klart

45. Ut och festa eller hemma och mysa? Gillar båda delar

46. Tv-spel eller datorspel? Tv-spel

47. Hångla eller ha sex? Nemen gud, ska man behöva svara på det? Gissa själv vettja=)

48. Lunarstorm, helgon eller Playahead? Nej fy fan

49. Ragga eller bli uppraggad? Det beror på

50. Big Brother eller Paradise Hotel? Paradise Hotel

51. Har du svart hår eller blont? Mer blont än svart

52. Har du blåa ögon eller bruna? Mer blå än bruna

53. Choklad eller lakrits? Lakrits

54. Göteborg eller Stockholm? Stockholm

55. Högerhänt eller vänsterhänt? Vänsterhänt, och därmed smart

56. Coca cola eller fanta? Cola

57. Pizza eller kebab? Pizza eftersom jag inte äter kött

58. Randigt eller prickigt? Randigt

59. Älska eller älskas? båda

60. Leva eller dö? Leva så klart


ANTAL:

61. Personer du älskar? Många

62. Personer du hatar? Lite färre, men några är dom allt

63. Personer du hånglat med inom en 24-timmars-period? Tänker jag inte svara på

64. Glassar du ätit på en dag? Va?

65. Gånger du ätit kött? Va?

66. Gånger du haft minnesluckor? Fåtal

67. Gånger du varit hög? Aldrig

68. Gånger ditt hjärta brustit? Har väl hänt


VEM:

69. Ska du träffa imorgon? Sandra och Sofie

70. Sjöng du senast för? Alice

71. Hade du senast en msn konversation med? Håller inte på med sånt

72. Vill du kasta en sten i huvudet på? Den människan finns ju, kan inte  säga vem

73. Förtjänar att dö? Den människan finns kankse också....


VAD:

74. Gör dig glad? Mycket, är rätt lättroad

75. Gör dig ledsen? dödsfall, djurplågeri

76. Vad vill du helst göra nu?  piffa till mej

77. Vill du ha nu? En vit jul

78. Önskar du dig i julklapp? Mycket bra att ha, dock inget från 34:an. Vill ha hårda saker=)

79. Längtar du till? Jul såklart

80. Ångrar du i ditt liv? Mycket, men gjort e gjort

Av Sofia - 6 december 2008 08:40

Ikväll är det party hos Malin. Nej jag menar..Malin har fest i lokalen hon har hyrt. Kommer nog bli kul=)


Innan festen ska jag passa Alice om hon nu inte är sjuk idag också. Självklart vill jag inte att lillan är sjuk, men samtidigt kunde det va skönt att få vara hemma och fixa till sig i lugn och ro. Hur det blir återstår att se.


Blev så glad igår när jag pratade med Sandra. Stackarn ska göra tenta idag, men ska komma hem lagom till festen börja. Ingen fest utan henne inte=) Bjälleklang!!


Idag ska jag in till stan å inhandla sakerna till Sofies present. Hon och Sandra bjöd med mej på en fika imon. Det är mysigt att affärerna har öppet på söndagarna fram till jul.


Det stora problemet idag är: Vad fan ska jag har på mej ikväll??

Det lär bli en kjol eller klänning, men man vill ju inte ha samma kläder som förra helgen. Jag tvättade igår så allt är rent, så det e bara att välja och vraka.

34:an har ju öppet idag, får kanske gå dit och se om jag hittar nåt.


( Jag menar ju självklart till julklapp till Sandra, Johanna och Malin)


Nej här blir det inga barn gjorda...Vet inte om jag skulle orka göra några just nu heller.

Känner mej nyvaken och skabbig. Ställde klockan på 06.45, stängde av den och vaknade 07.41 och mamma stod och väntade. Fick helt enkelt hoppa i mina mjukisbyxor och stoppa ner nattlinnet i byxorna och dra på mej en tröja över. Nu är jag hemma hos mamma och Nalle, pappa jobbar dygnet. Skönt som fan.

Ska snart hoppa in i duschen så jag bli människa igen.

Ovido - Quiz & Flashcards