Alla inlägg under juli 2009

Av Sofia - 3 juli 2009 14:07

Tror ingen blir förvånad, men jag är faktiskt hemma hos mamma och pappa en runda. Ringde till brorsan innan och frågade om inte Alice va sugen på in faster. Självklart va hon det eller så var hennes pappa sugen på avlastning i sommarvärmen:)


Orkar inte sitta på balkongen eller rättare sagt det går inte. Ungar som skriker, ja förresten föräldrar också. Inte nog med detta röken ligger tät. Sitter sisådär fem kärringar som röker och jag som har astma lider fruktansvärt av detta.

Ibland undrar man om man bor i ett tattarområde.


Ida ringde innan och frågade vad jag ska göra imorgon. Ingenting som är viktigt antagligen. Så imorgon blir det Alice och jag. Hennes föräldrar skulle vara ute i trädgården och fixa, precis vid vägen mot mörrum, där alla bilar kör som fanken. Så dom vill inte ha henne med där. Vilket jag kan förstå. Så det får väl bli en runda till stan och hälsa på gamlamormor och gamlafarmor, sedan blir det en runda hem till marmor (farmor) och farfar och bada i poolen i deras trädgård. Om nu vädret håller i sig.

Av Sofia - 2 juli 2009 19:57

Eftermiddagen igår tillbringade jag som sagt med lilla Alice. Hon badade i poolen och jag satt vi sidan om på en stol med kläderna på. Det tog inte lång tid förrän jag var dyngsur. Alice skvätte lite vatten med sin lilla spade. Rätt som det var fick jag en hel spann med vatten över mej. Det var dock inte Alice som kastade den, utan hennes pappa. Väntar bara på ett bra tillfälle när det blir hans tur att bada med kläderna på. Kanske imorgon?=)


Idag har jag varit och badat frivilligt utan kläderna på, men dock i bikini om det nu är nån som tror att jag har badat naken. Det är ju rätt synd att skrämma bort folk från stranden=)


Efter tre timmar var jag genomstekt och riktigt röd på axlar och rygg. så då var det lika bra att ge upp för idag.


Jag har hunnit med mycket idag, kanske beror på att jag ställde väckarklockan på åtta. sedan fixade jag picknickmaten och begav mej till Jollan. Strax efter tio var redan på stranden.


Nu har jag just kommit hem efter ett besök hos farmor. Och nu sitter jaghär igen, samtidigt som jag sitter ute på balkongen. Det är fortfarande fruktansvärt varmt, men jag gnäller inte.



Av Sofia - 1 juli 2009 14:26

Eftermiddagen igår tillbringades i näsviken, där vi firade lilla Emi. Hon är en redig goding hon.

Det bjöds på riktig god mat och fika. Tack så hemskt mycket för det!!

Och vi hann även med några omgångar kubb. Vårt lag hade inte turen på vår sida. Ändå hade vi jämn fördelning med två vänsterhänta och tre högerhänta, detta är ovanligt. Inte för att jag tror att vi vänsterhänta skulle vara bättre på kubb utanför att vi ska bevisa att vi också kan. Många tror att vänsterhänta inte har huvudet med sig( min bror). Detta brukar jag få överbevisa.

Innan vi började spela fick vi höra att Jessy är allt annat än bra på kubb. Hon överbevisade både sig själv och oss. Hon var den som var mest pricksäker i vårt lag=)


Tack för en supertrevlig eftermiddag gänget!


Nu börjar det närma sig att hämta pluttis på dagis. Dags att köra.





Ovido - Quiz & Flashcards