Alla inlägg den 18 november 2008

Av Sofia - 18 november 2008 10:46

Igår var Jag och mamma i helvetet på jorden, Ullared. Vi hittade mycket bra att ha men dock inget vi behövde. Som det brukar va alltså. Lite julklappar hittade jag allt=) Lite till kompisarna och massor till gullungen. Kommer knappt ihåg vad jag köpte , orkar inte riktigt ta itu med att plocka upp allt. Men med tanke på måtten jag tog förra veckan blev det lite till R också. Nu får han hålla måttet så julklappen passar till jul=)

Hade lovat Johanna och kolla om jag hittde nåt till Dessan, men Dessan är för liten. Allt som fanns va till stora hundar eller elefanter. Lovade även Sandra att kolla efter Rambofiltar, sådana jag själv skulle vilja ha i munnen. Hittade dock inga sådana heller. Lovade Malin att kolla efter spel, ibland spelen var det massor av folk, gick inte att komma fram där. Hittade inte nåt av det jag lovade att jag skulle kolla efter.

Jag hittade dock en billig livförsäkring, en resebrandvarnare som jag ska ha med mej om jag reser iväg eller är någonstans där jag vet att inte det finns. R har en brandvarnare utan batteri, det är ju bra, men det hade varit bättre med batteri i. Men men jag ska sluta klaga på han och smyga ner min i fickan. Han märker ju inte det. Han har ju en förmåga att sätta eld lite här och där. Förra sommaren hade han tänt i ljus i sin bar och sen gick vi och la oss. När vi vaknade på morgonen brann det i ett snöre som va knutet rundan ljuset. Han har även satt eld på sitt bord i vardagsrummet. så det är lite svart i ihåligt på ett ställe. Vilken pyroman jag umgås med. Inte klokt egentligen när man har en pappa som är brandmästare.


Måste tillägga att bussresor är en upplevelse. Tänk va mycket mycket man vet om folk när man stiger av bussen på kvällen. Nyfiken som jag är snappar jag upp allt folk säger. En del är lite väl högljudda och frispråkiga. En tanta berättade för en annan att man bör tvätta trosor i 60 grader om dom ska bli riktigt rena. Precis som hon inte borde veta det när hon har haft eget hushåll i typ 50 år.


Fy fanken va jag gjorde bort mej igår. En tanta satt på en bänk utanför kassorna i Ullared och kollade när jag och mamma packade ner våra saker i sopsäckar. Hon sa till sin gubbe: Jissus vad dom handlar. Och jag har en förmåga att inte vara tyst. så jag sa: Detta är bara förspelet vi ska in och handla en gång till. Efter det pep mamma och jag iväg=)


Idag blir det mysdag med Alice. Faster har längtat så. Fattar inte riktigt varför Ida ringde och bjöd in oss.. vi brukar alltid bjuda in oss själva. Mamma och jag hade samma tanke. Sist dom bjöd in sig hos oss var det för att berätta att dom väntade Alice, men något syskon till henne tror jag inte är på väg. Utan jag har kommit på vad det är denna gång. Alice GÅR alldeles själv=) Måste dit och se henne springa omkring. Så sött så.


Läste på Johannas blogg att hon är upptagen idag och ikväll, tråkigt värre. Ska höra med Sandra senare vad hon gör. Måste prata av mej alla intryck från Ullared igår.



Ovido - Quiz & Flashcards