Alla inlägg den 19 november 2008

Av Sofia - 19 november 2008 08:52

Alice är på ingång, hon går alldeles själv. Hon ska komma hit och leka lite med fastern sin. Imorgon är hon bara min. Få bli en runda på stan eller nåt.

Inte dåligt att träffa henne tre dagar på rad.

Igår diskuterade vi julen... Jag blir så trött, så många viljor. Julen ska visst firas hemma hos Andreas, Ida och Alice. Massor av folk..Usch jobbigt va min första tanke.

Sedan pratades om vad var och en ska ta med. Traditionerna är så olika, kommer bli katastrof. Jag firar liksom inte jul utan skumtomtar. Så det kommer jag att ta med mej. Tomatarna är viktigare än julmaten. Men det är klart julmat å julmat jag äter ju bara potatisgratäng. Lutfisk kom på tal. Fy fan va äckligt. Min familj hatar det. Så den får dom äta på dan, innan vi kommer.

Om julen bli en sån katastrof som jag känner, kommer jag aldrig mer gå på det . Julen framöver kommer firas på Braxenvägen som den alltid gjort.


Johanna är på besiktning, dock inte utav bilen=)

Måste träffa henne idag och se hur hon ser ut under mössan=) Känns som hon får skylla sig själv när hon ställer upp som hårmodell. Det hade jag aldrig gjort. Vill själv bestämma frisyr och färg som jag gillar.

Johanna och jag ska dra in en runda till stan. Hon ska träffa Cicci en stund och under tiden passa jag på att laga lite mat till oss.


Ikväll är det bögbonde söker fru. Fy va äckligt. Tänk så många par det kan bli hos bögbonden. Jag hatar det programmet. Inte just för att det är en bögbonde med utan för att dom är så töntiga och tafatta. Hade hellre skickat in en kontaktannons än att vara med i tv. Alla behöver ju faktiskt inte veta hur många dom har varit ihop med, om dom aldrig har varit kära eller om oskulden finns kvar. Det är ju pinsamt att erkänna. Lite väl privata grejer tycker jag. Visst samtidigt är det skojsigt att veta, men det finns väl gränser. Man får väl som bonde tänka på att sin mamma säkert sitter och titta på programmet.

Ovido - Quiz & Flashcards