Alla inlägg den 17 juni 2009

Av Sofia - 17 juni 2009 21:47

Kvällen har tillbringats med mamma och Sandra, och tipspromenix. Sandra var inte bättre än oss, vilket vi trodde att hon skulle va med tanke på att hon ska bli lärare. Hon kallade sig prao på detta området men vissa saker tillhör faktiskt allmänbildningen.

Mitt under vår runda såg vi tut och sprut, och då självklart slangrobban och gänget. Eftersom slangrobban tror att han vet vilken Sandra är så gallopperade hon förbi dom . Han kallade ju henne för rid-Sandra. Sandra gjorde klart för han förra helgen att hon inte tycker om att rida.


Nu sitter jag här igen. Ska som vanligt läsa lite bloggar innan bingen kallar.

Imorgon ska jag hem en runda till mamma och pappa. Ska ringa brorsan och fråga om han och Alice vill komma å hälsa på efter jobb å dagis. Han och Alice hade varit hos mamma och pappa idag. Självklart när inte jag var där.

Av Sofia - 17 juni 2009 13:39

Sådär ja då var man människa igen. Skönt att vara nyklippt lagom till midsommar.

Frissor vet allt och lite till.... Fattar inte varför mamma och mormor delar med sig av information om mej. Det inte jag säger själv till min frissa som jag har haft i 21 år, tycker inte jag att hon ska veta. jag är riktigt irriterad.


Efter klippningen gick jag vidare upp till farmor å hälsade på. Hon var så himla stressad. Fattar inte varför man måste vara så inrutad när man har all tid i världen. Hon höll på att städa för fullt. För imorgon när det egentligen är hennes städdag måste hon handla. Jag blir trött att bara höra på henne. Städningen springer inte bort det är viktigare att handla så man har mat i huset. Dagens pensionärer förstår jag mej verkligen inte på.


Nu håller jag på att tvätta. Det ska också skötas. Sandra slutar en timme tidigare idag, så vi hinner med allt som ska fixas inför midsommar.


Ikväll blir det tipspromenix med mamma och Sandra. Då sätter vi Sandras kunskaper på prov, lärare som hon ska bli=)

Av Sofia - 17 juni 2009 08:35

Idag är som sagt dagen då jag ska bli människa igen, ska bli så jäkla skönt att äntligen få klippa sig.


Efter att jag har klippt mej får jag väl ut i solen lite. Får passa på när det väl är fint väder. Sandra jobbar idag, men ska äta hos mej på lunchen. Sedan blir det tvätt-stugan för min del och tipspromenix när Sandra har slutat och mamma har lämnat kk på jobbet.


Detta är min dag i korthet....

Ovido - Quiz & Flashcards