Alla inlägg under juni 2009

Av Sofia - 6 juni 2009 00:09

Regnet har öst ner ibland. Sandra och jag hade stora planer på att dra ihop ett gäng och grilla hemma hos mina föräldrar då de inte är hemma. Sagt å gjort. Kvällen blev väldigt blöt. Fick grilla mellan skurarna.

Efter maten bestämde vi oss för att köra ner till rockfestivalen. Ja ni läste rätt. Jag har varit på rockfestivalen, men min åsikt är dock den samma. Fattar inte hur man vill vara där i detta vädret. Ja inte i vanliga fall heller.


Nehe nu börjar jag allt bli liten sliten. Dags att krypa ner i bingen.

Av Sofia - 5 juni 2009 12:35

Gunsan är helt förvirrad. Hon ringde just helt panikslagen från stan. Hon hade tagit mina nycklar. Ja men det spelar väl ingen roll då tar jag dina sa jag. Nej då visade det sig att hon har bådas nycklar med sig. Så här sitter jag å väntar på att hon ska komma hem så jag kan möta Sandra. Egentligen splear det igen roll när man tittar ut. regnet öser ner, och det vill jag inte gå ut i.

Jag tror Gunsan skyndar sig hem när hon vet att hennes som jag har lagat står på bordet och väntar på henne.

Av Sofia - 5 juni 2009 09:27

Usch va seg jag är idag. Kom hem vid tolv i går kväll från Sandras efter flera timmars jobb med våra nya mobiltelefoner. Fick ett mms av Ida igår med en bild på fasters rocktjtej, som fick bli min bakgrundsbild. Lillan hade gillat rockfestivalen och skött sig exemplariskt, det märks att det är min flicka=)

Hon hade somnat på en filt på marken och sovit en bra stund. Hur man nu kan sova i det levandet. Idag ska hon i alla fall få vara hemma med sin mamma, vilket  jag tycker är bra.


Idag har Sandra och jag stora planer.Tror jag ska ringa å se om hon är vaken, om inte så lär hon vakna i alla fall=)

Vädret ser inte så trevligt ut som vi hade hoppats på men men bara det blir fint ikväll.

Av Sofia - 4 juni 2009 12:58

Fan va dum man kan va. Skickade ett sms till Johanna igår kväll som hon inte svarade på och ett nytt idag som hon inte heller svarat på. Nu har jag fått svaret på varför hon inte svarat. Jag har skickat till fel nummer. Har skickat till en karl i Göteborg. Han svarade idag på mitt sista sms. Eftersom jag har bytt mobil så har jag själv fått skriva in allas telefonnummer. Och då har jag skrivit fel på nån siffra. Fan han måste ha trott att jag är ute efter han. Haha.

Av Sofia - 4 juni 2009 09:40

Vädret ser mer lovande ut idag än vad jag hade tänkt mej. Det lär inte bli någon Alicedag idag. Den lilla stackarn ska väl behöva följa med ner till rockfestivalen. Jag tycker att hennes föräldrar borde vilja ha en skön dag utan barn, nu när dom har folk från Stockholm hos sig. Men deras två barn ska ju med. Men dom är tretton och sju år gamla, och klarar sig mer själva än lilla Alice på 17 månader. Jaja nog om detta.


Idag ska jag träffa Sandra=) Hon sover säkert ännu. Vilket jag kan förstå när hon har varit iväg en vecka.

Jag har inte så många fler planer för dagen. Utan vi får väl se om vädret håller i sig.

Av Sofia - 3 juni 2009 16:47

Jo sandra gör det.

Idag är som sagt dagen då Sandra kommer hem. Hittade just en bild på henne som jag tog när vi var i Egypten i mars. Jag skrattade så jag höll på att dö när hon skulle klättra ner på stegen. Alla andra satt på kanten och hoppade i, men inte Sandra inte. Hon klättrade ner med simfötterna på och snorklen i munnen. Det var en rolig syn kan jag lova.


Av Sofia - 3 juni 2009 15:45



Glömde lägga upp bilder från i söndags när vi firade morsdag hemma hos mamma/farmor å pappa/farfar. Alice var busade för fullt i poolen. Fasters foppatofflor var roligare än alla andra leksaker att ha i poolen. Badandet avslutades när lillan hade fyllt poolen med gräs och jord. Inte för att hon inte ville bada i sörjan utan för att hon blev som en lergubbe.

Av Sofia - 3 juni 2009 14:25

Sitter här och funderar vad man ska göra i helgen. Undra om jag inte är sugen på lite party. Får väl höra med sandra och Johanna om dom är på. Kan ju inte festa själv. Denna gången lovar jag att följa med er ut. Finns inget som annat som går emellan oss=) Ni kan ju alltid höra av er om ni är på. Har som sagt ny mobil som jag knappt kan med.

Ovido - Quiz & Flashcards